sarakarolina.blogg.se

jag är en tjej på 19 år, bor i lilla Örnsköldsvik i Sverige. Här berättar jag om mitt liv och min vardag!

Dykning

Kategori: Allmänt

Åh vilken underbar dykning vi har varit med om idag! Det var de klaraste vatten vi dykt i hitintills. Det var väldigt mycket fiskar och det var lagom med strömmar! Perfekt alltså! Nu har jag alltså gjort 12 dyk på den här resan, känns bra. Tråkigt att man inte får dyka på ett tag nu bara.. Att kunna säga att vi dykt på barrier reef är ganska coolt det med 👏 när man dykt hela dagen så har man en såndär skön trött känsla i kroppen. Sitter på bussen nu mot airlie Beach och är helt slut. Dock är det svårt att sova.. Man förstår ju inte riktigt att man är i Australien, men när killen som kör bussen står och berättar att det är väldigt viktigt att vi har bälte, för att det finns så många kängurur som är större än han själv. Som kan hoppa fram när som hellst. Då känns det väldigt annorlunda! 😅 men ska försöka sova en stund nu, godnatt på er!

Cairns

Vi har landat i Cairns imorse och checkat in på vårt nya hostel. Här trivs vi bra, det är stort, rent och bra kök! Vi sover nu med 6 andra tjejer och dom verkar trevliga så det är ju super. Så under dagen har vi badat i en lagun, väldigt fint😍 vi har lyckats bränt oss på den lilla tiden vi var där.. Typiskt oss alltså. Middagen idag blev bönor.. Haha ekonomin är lite tight faktiskt. Så mycket roligt vi ska göra här så maten får ta smällen. Imorgon ska vi dyka i barrier reef, helt sjukt.. Så vi måste snart sova, puss o kram på er ❤️

Saknar

Kategori: Allmänt

Sitter och pratar med syrran över sms och vi pratar om lite allt möjligt. Känner att man faktiskt saknar dom där hemma när man väl pratar med dom. Även hur bra jag har det här så finns alla jag älskar där hemma. All min trygghet. Jag vet att dom alla är med mig, men ändå så är dom så långt bort. Syster berättar att Alvin börjat fått mardrömmar och att han sagt att moster hade berättat om drömfångare och han har gjort sin egen. Att han verkligen har tagit åt sig något så och kommer ihåg det gör mig så glad. Han är så klok den där pojken. Jag hoppas verkligen hans mardrömmar lägger sig lite nu iaf, finaste Alvin. När jag fick bilden ville jag bara vara där och krama om honom och hans syster. Saknar dom så det gör ont.. Men snart är jag hemma och då är vi tillsammmans igen. Saknar även alla andra nära, vänner som familj! Ni betyder mest för mig och jag älskar er alla och längtar tills jag får hålla om er. Älskar er❤️

Amazing Australia

Sydney

Kategori: Allmänt

Igår landade vi i Sydney vid halv 7 tiden och fick ställa om kl till halv 10 så nu skiljer det 10 timmar från er alla där hemma! Känns lite drygt för det är svårt att prata med er då. Men det är bara två veckor kvar så. Två jävla veckor kvar av 10?! Fy börjar få ångest. Så igår var vår första natt på ett hostel, haha inget vi är van vid kan jag säga! Vi delar rum med 6 andra. Det är skitigt överallt, äckliga toaletter osv. Men det har gått bra. Idag ska vi flytta till ett nytt hostel för imorgon drar vi till Cans (tror de stavas så 😂) sedan börjar vi vår rutt nerefter östkusten. Känns väldigt bra faktiskt! Idag ska vi dra till operahuset och kika. Det är fruktansvärt kallt här.. 18 grader, håller på dö. Och vi kommer inte sola nått alls nu när vi är i Australien så hinner väl tappa den lilla färg vi lyckats få😅 men vi åker ju längst upp i Australien nu och dä är är det runt 27-30 grader, det skiljer så mycket för att landet är så stort. Men då slipper vi frysa iaf. Kännslan av att man befinner sig i Sydney är sjuk, det är så fruktansvärt häftigt!

Söndag

Idag är det redan söndag och vi åker till Australien imorgon kväll.. Tiden går så fort att jag vill grina. Malin la en väldigt klockren kommentar idag, vi låg och solade på stranden och helt plötsligt säger hon, "jag fattar ju inte att vi är här vid havet. Asså att vi verkligen är här i Bali." Haha och det är så sant, för oss har det blivit så mycket vardag att sola, bada, surfa, dyka osv. Vi tar inte vara på tiden. Ska verkligen försöka skärpa mig nu! Igår så hängde vi sista dagen på lyxhotellet Tullips pool hela dagen för att sen dra ut för att hitta nå skor. Tyvärr hittade jag inga jag ville ha, vi gör ett nytt försök imorgon innan vi drar. Sen käkade vi ute med Heidi innan hans flyg gick till Thailand, blev lyxmat. Inget jag och malin är vana vid 😅 vi käkar ju mest nudlar till middag..
Idag drog vi till stranden och slappade. Efter lunch så testade även malin på att surfa så de var super kul! Så under eftermiddagen så har vi surfat. Så jävla roligt det är! Idag fick jag även testa på en annan typ av bräda så det var kul. Men man blir helt slut i kroppen och hur ska det bli när vi ikväll tänker dra ut? Haha hoppas verkligen vi har en sista bra kväll på skygarden!

Surfa

Kategori: Allmänt

Idag har vi hållt oss på Kuta beach. Första dagen vi ligger där hela dagen. Det var sjukt mycket dryga människor som kom och skulle sälja massa saker.. Mugie blev halvt tvingad till att göra massage, så hon gjorde de tillslut. Men de såg rätt skönt ut ändå och vi måste ändå passa på nu när de är så billigt! Lite senare fick jag åka moppe i denna sjuka trafik, hah verkligen en upplevelse.. Jag skulle åka för att möta upp Heidi som hade lust att surfa. Jag bestämde mig för att hänga på, då har jag testat iaf. Det var nog ett väldigt smart val för jag diggade det verkligen. Hade så sjukt kul! Jag var väldigt rädd till en början, vågade inte tro på mig själv att jag skulle klara det, från att ligga på surfbrädan till att ställa sig upp under vågen. Men jag klarade det förvånansvärt bra. Och det var så sjukt kul även fast der var så extremt svårt! Men känslan när man klarade det var så himla nice! Det är inte sista gången jag ställer mig mig på surfbrädan iaf. Känns skönt i efterhand att han verkligen övertalade mig att testa iaf! För detta skulle jag aldrig våga mig på själv.

Gårdagen

Igår klev vi upp vid 5 på morgonen för att kunna rida efter stranden vid soluppgången. Jag hade då bara sovit ca 1,5 timme. Kvällen innan satt jag och pratade om allt mellan himmel o jord med en av killarna som jobbade på hotellet. Man inser verkligen då hur bra man har det. Hur tacksam jag ska vara för allt jag har. Det är så lätt att bli blind. Men till er alla som läser så vill jag tacka er för allt just ni gör för mig i mitt liv. Men när vi väl var ute och red var det så himla värt. Vacker utsikt och ba få rida var super mysigt. Efter det tog vi och beställde båtresa hem till kuta igen. Vi kände oss nöjda på gili. Killarna som jobbade på hotellet vart väl inte så jätte glada när vi skulle åka, dom hade fastnat för oss ganska hårt och tyckte de var jobbigt. På kvällarna har vi alltid suttit och sjungit och spelat gitarr med dom och vi har också lärt dom spela lite olika kortspel. Vet inte hur mycket vi skrattade när vi lärde dom "pick up in the sea" alltså finns i sjön. När vi kom tillbaka till kuta gick vi till vårt gamla hotell och sedan tog vi de bara lugnt på kvällen för vi var ganska så trötta ❤️

Dykning

Kategori: Allmänt

I tisdags så dök vi på gilli T. Det var super häftigt! Vi fick dyka med två killar från Sverige, så det blir roligare då också när man kan prata lite mer avslappnat. Det var väldigt strömt, vilket var tråkigt eftersom från början kunde vi ba följa med i strömmen. Men efter ett tag blev det bättre. Så vi  kunde hålla oss till ett rev iaf. Vi fick se hur många sköldpaddor som helst! Och många av dom var över en meter stora, så coolt. Vi såg också en haj! Skrev jag nyss detta? Att jag simmat med en haj? Haha detta är hel sjukt. Men det kändes bra, vart inte rädd, jag tycker det känns som att man är ett med alla djur där nere. Skulle jag ha badat och jag skulle se den där hajen som var iaf 1,5 meter stor skulle jag nog blivit svinrädd. Men som sagt det var så sjukligt coolt. Så dykningen på gili får mycket bra betyg 👏

Gili T

Vi kom till gili T igår och det regnade då.. Vilket var tråkigt. Vi har hittat hotell. Och det är verkligen dåligt om man jämför med där vi bodde på Kuta. Men standarden här verkar inte va så mycket bättre så det duger. Igår köpte vi oss lite gotta och la oss hyffsat tidigt. Igår pratade jag även med två väldigt efterlängtade vänner! Saknar er så!❤️ så imorse sov vi ut, vaknade vid 20 över 10. Frukosten skulle sluta 10 men dom är så otroligt snälla här så vi fick käka ändå, personalen på hotellet är as gulliga. Vi stötte på två killar från England på hotellet så vi bestämde oss för att dra o bada med dom. Efter de gick jag o malin själv till gili divers och bokade dykning för imorgon. Känns så kul! Vi käkade även på deras resturang Viking som också var svensk. Så idag fick vi pytt i panna. Så jävla gott det var!! Just nu ligger vi bara och tar de lugnt. Så skönt.

Vet inte vad jag ska skriva

Kategori: Allmänt

Vi är fortfarande i kuta och har det bra, idag har vi varit på bästa massagen hittills på hela resan. Var helt underbart! Dagarna som varit har vi festat, badat, solat, käkat god mat, shoppat och en massa mer. Så helt enkelt känns livet på topp! Det är underbart. Slänger in lite bilder om internet tillåter.

Ubud

Blogginlägget innan verkar ha kommit ut en dag försent. Men idag har vi iaf varit på en trip till Bali. Är för trött så lägger bara ut bilder! För er som vill höra mer exakt om dagen får läsa Malins blogg ❤️

Lever en dröm

Kategori: Allmänt

Har tillbringat några dagar på Bali och jag älskar det! Solen skiner varje dag och vi passar på att njuta, det finns mycket att se här verkligen. Vet knappat om vi hinner med allt på tre veckor. Tror verkligen inte de. Men vi är nu i kuta och tänker nog stanna här några dagar till. Idag har vi bara skappat i solen för imorgon blir det tripp! Hoppas allt är fint med er! ❤️

Bali

Så nu har vi varit på Bali i en natt, vi är just nu i kuta, som vi egentligen inte sett så mycket av men det är verkligen full fart här.. Så trångt och trafiken kommer knappt framåt. Imorgon så ska vi på ett vattenland så det känns kul! I övrigt verkar människorna här mycket trevligare än dom i Malaysia, men inget slår väl ändå inte Thailand.

Vårt hotellrum i 4 dagar, tro man inte kan få det mycket bättre för att vara backpacker! 🙈

Malaysia

Kategori: Allmänt

Vi har nu varit här i Malaysia sedan fredagsnatten. Har tyvärr inte kunna lägga ut något på bloggen eftersom internet vi haft på hotellet har verkligen inte funkat.. Tror både jag o malin gått upp i taket flera ggr pågrund av detta😅 så nu kommer ett lite längre blogginlägg med lite sammanfattande av de vi gjort dom senaste dagarna.
Lördag, vi sov ut på morgonen efter som vi hade kommit mitt i natten hit till kuala Lumpor, vi står alltså i en storstad kl 4-5 på natten utan boende.. Haha men de löste sig väldigt enkelt och fort. Vi hamnade på ett hotell väldigt centralt.  Så vi sov ut för att sedan fixa oss lite för att undersöka staden lite, vårt hotell ligger väldigt nära en enorm galleria som heter Time Square. Det är 13 våningar upp fullt med affärer. Våning 6 var som ett tivoli, hela våningen bestod av olika karuseller och en stor bergodalbana. Det fanns även massvis med spelstånd och liknande. Efter att vandrat runt i denna galleria i några timmar kände vi oss nöjda för att sedan återvända till sängen.

Söndag, på söndagen åkte vi till Centralmarket och Kinatown eftersom vi hört att det är ett måste när man är i K.L så vi började på Centralmarket där det som en marknad som var enorm, både inomhus och utomhus. Det var mycket handgjorda grejer där. Handsydda väskor, smycken, kläder osv. När vi kände oss nöja där så gick vi på Kinatown som var mer teknikprylar, klockor, parfymer, märkes väskor osv, självklart var de inte äckta. Allt var från Kina. Det var saker som man lätt hittar på Ebay typ. Där var det precis som att vara i Turkiet. Alla var på och ville sälja o  de var en riktig prutnings kamp. Efter vi gått egenom den helt enorma marknaden så åkte vi hem för att fixa oss lite för att sedan dra till K.L Tower som är en "point wiew" man åker upp i ett torn och man ser hela staden uppifrån. Detta var helt värt pengarna. Det gick på ca 200 kr men ack så mäktigt det var! Sen drog vi o käkade på en mexikansk resturang eftersom vi har varit sugen på det sååå länge!

Måndag, igår så fick vi äntligen åka till vårt efterlängtade IKEA. Vi åkte dit så vi både käkade frulle och lunch där. Att gå runt och verkligen känna lukten av Ikea, höra abba ur högtalarna och få käka köttbullar med mos var verkligen så mysigt! Vi fick även med oss kaviar i bagaget👍 sedan drog vi till dom kända tvillingtornen, dom var helt enorma. Man fick svindel av att kolla upp på dom. Inne i dom var den en mörkes galleria med bara äckta och kända märken. Vi passade även på att äta där och de blev såklart tacos igen! Men vi måste passa på nu innan vi åker till Indonesien. Sedan försökte vi få till några bra foton på byggnaden innan vi begav oss hem till hotellet igen.

Idag så har vi bara gått och käkat frulle för att få lite internet och nu ska vi snart ta en taxi till flygplatsen för vi drar till Bali idag vid 4 tiden. Summeringen av dessa dagar är nog bara shopping, shopping och mer shopping men vi ät nöjda nu och vill vi komma ut till lite mer strand och bad igen. Kram på er alla ❤️

Gårdagen

Kategori: Allmänt

Igår gick vi ut med en svensk tjej som vi träffat här på hotellet och hon hade med sig sin "vän" som hon mött under sin resa, han är från Israel. Vi bestämde oss för att käka middag och se på ladyboys show. Mycket trevligt sällskap och va roligt vi hade på showen 👌😅. Svårt att intala sig själv att det faktiskt är män och inte kvinnor.. En rolig kväll blev det iaf!