sarakarolina.blogg.se

jag är en tjej på 19 år, bor i lilla Örnsköldsvik i Sverige. Här berättar jag om mitt liv och min vardag!

Världens bästa fyller 20💐

Kategori: Allmänt

Idag fyller min fina vän Tobias 20 år! Helt sjukt att tiden gått så fort. Jag hoppas han får en super bra dag. På eftermiddagen så ska jag åka till honom en sväng, innan det ska jag till Frida och göra något åt mitt hår! Känns skönt! Just nu sitter jag på altanen och bara njuter av solen en stund. Slänger in lite biler ikväll.

Fryser

Alltså vad det är kallt ute.. Jag fryser jämt.. Jag har blivit väldigt torr i huden sedan jag kom hem också. Men försöker smörja mig. Jag är också väldigt trött på olika tider, ja ba allmänt trött, tror de beror på att kroppen inte ställt in sig än. Annars är det bra. Skönt att ha fått träffa alla. Idag ska jag till tandis och hoppas jag får någon hjälp ☺️ kram

Hemma

Kategori: Allmänt

Nu är jag hemma! Hemma i Sverige! Så jävla sjukt att man helt plötsligt bara är på andra sidan jorden igen.. Men de känns så bra, få träffa alla igen❤️ orkar inte skriva så mycket just nu, så gör ett inlägg när jag e hemma i nordis framöver ist. Men resan har gått bra och vi väntar på att sätta oss på bussen hem till övik nu :) hoppas alla ser fram emot att träffa mig lika mycket som jag gör! ❤️

När vi var i Peking påväg till Thailand
Nu när vi var påväg hem..

Hostel

Kategori: Allmänt

Nu under 16 dagar har jag bott på massvis med olika hostels. Bra och dåliga. Men även hur bra dom än är så är det ganska grygt att dela rum med massvis med olika främlingar jämt. För dom som jobbar här finns det workinghostels vilket är bra för då är ju alla i rummet där ett längre tag och man lär ju känna varandra. Nu när vi bott typ 2 dagar på varje ställe så blir de drygt på ett annat vis tror jag. Men jag insåg precis att jag gjort min sista natt på ett hostel för ett tag. Känns så skönt! Men ändå konstigt 🙈 men nu är de nära hem! Saknar er alla så mycket 😫❤️❤️❤️

Withsundays

Surfers

Kategori: Allmänt

Nu är det vår andra dag i Surfers Paradise, jag börjar ändå tycka om känslan att vara i storstad samtidigt som man är vid stranden. Känns precis som Dubai typ! Igår myste vi på Starbucks och vi super trivs på vårt hostel där vi bor nu. Imorgon går flyget till Sydney och dagen efter de går flyget mot Kina.. Åh känns som en dryg resa framför oss.. Men men på lördag är jag hemma! Blir skönt att träffa familjen❤️

Älskar dig pappa!

Idag är det farsdag och jag önskar alla pappor där hemma en bra farsdag! Allra mest till min pappa såklart, saknar dig i massor!❤️❤️ men även morfar,farar och alla andra pappor ❤️

Zoo

Kategori: Allmänt

För ikväll ska vi på bio

Noosa

Idag har vi landat i Noosa efter typ 16 timmars bussresa. Men det gick bra förutom att han som körde sista biten var en riktig suris, hur orkar man ha ett sådant humör? Aja vi bor nu på samma hostel som sist men här är det betydligt sämre, det är skitigt i köket och äldre rum. Men vad gör egentligen det? Imorgon ska vi på zoo och det är därför vi är här i noosa, inte för att hänga på hostellet. Idag tog vi oss en promenad för att se lite hur det ser ut här och det är så fint, det var skönt att röra på sig efter bussresan och att bara få ha en liten pratstund. Det är så nära att vi ska hem nu så jag är väl inte på bästa humör, men jag försöker att vara neutral för att det ska bli ett bra avslut på resan med, än att man bara väntar in dagen vi ska åka.. Det är ju nu vi måste ta vara på dom sista dagarna i Australien ❤️

Några bilder fler kommer

Whitsundays

Vi har tillbringat dom här tre senaste dygnen på whitsundays, vilket underbart ställe. Vi for i måndags vid lunch och kom hem idag vid lunch. Första dagen så seglade vi bara, vi var framme så sent så vi var bara på båten den kvällen. Vi var 22st på båten, ett riktigt härligt gäng! Vi käkade, drack lite och bara hade de trevligt den kvällen. På natten sov vi alla på båten under stjärnorna. Riktigt mysigt. Så igår klev vi upp tidigt för att fara sista biten för att komma till whitsundays. Det var nog den vackraste strand jag sett i mitt liv. Jag ha tyvärr inte tagit några bilder själv eftersom sanden är så finkornig så skulle de förstöra mobilen om jag tog den med mig. Men som sagt det var sjukt Nice. Killarna som körde båten tog några bilder så hoppas jag får tag i dom. Senare på kvällen igår fick vi åka till ett 5stjärnigt  resort. Var as Nice, så vi hade lite fest där på kvällen, spelade kort osv. Imorse så hängde vi vid poolen vid hotellet och lite senare tog vi båten tillbaka. Så nu är jag på vårt hostel igen, vi sover här tills imorgon sen drar vi vidare till nosa.

Skydive

Kategori: Allmänt

Idag har jag gjort det sjukaste jag någonsin jag gjort i mitt liv. Jag som är så sjukt rädd för höjder har idag hoppat ut ur ett jävla flygplan 4,2 km upp. Jag älskade det! Känslan var sjuk och utsikten var magisk. Påväg upp i planet var jag faktiskt ganska lugn, men när han öppnade dörren och satte sig på kanten så att jag hängde ut ur planet så kändes det inte alls bra, men bara någon sekund efter, när vi hade lämnat planet så var det underbart. Känslan går inte att beskriva. Man känner sig så sjukt fri där uppe. Och det går så jävla fort från början. Vi föll fritt i ca 60 sekunder och sedan med fallskärm i ca 5 minuter. Man fick se allt från en helt annan vinkel och det är så vackert här. Helt enkelt får skydiven idag en 10 av mig, jag gör helt klart om det när jag får chansen! 🔝

Annorlunda

När vi igår åkte buss från Cairns till airlie  Beach så fick vi se hur det var på "landet" här och det är så sjukt annorlunda. Det är verkligen inte som jag ser Australien, men jag gillar det. Det känns lite som att vara i vildavästern typ. Avstånden här är enorma också, det är svårt att förstå hur stort Australien egentligen är. Det var kul att åka buss så man fick se lite av det "riktiga" Australien med. Jag såg även två kängurur som hoppade efter vägen, haha så sjukt! Fattar inte😅

Dykning

Kategori: Allmänt

Åh vilken underbar dykning vi har varit med om idag! Det var de klaraste vatten vi dykt i hitintills. Det var väldigt mycket fiskar och det var lagom med strömmar! Perfekt alltså! Nu har jag alltså gjort 12 dyk på den här resan, känns bra. Tråkigt att man inte får dyka på ett tag nu bara.. Att kunna säga att vi dykt på barrier reef är ganska coolt det med 👏 när man dykt hela dagen så har man en såndär skön trött känsla i kroppen. Sitter på bussen nu mot airlie Beach och är helt slut. Dock är det svårt att sova.. Man förstår ju inte riktigt att man är i Australien, men när killen som kör bussen står och berättar att det är väldigt viktigt att vi har bälte, för att det finns så många kängurur som är större än han själv. Som kan hoppa fram när som hellst. Då känns det väldigt annorlunda! 😅 men ska försöka sova en stund nu, godnatt på er!