sarakarolina.blogg.se

jag är en tjej på 19 år, bor i lilla Örnsköldsvik i Sverige. Här berättar jag om mitt liv och min vardag!

Rida elefant, det gör jag aldrig om

Kategori: Allmänt

Idag har vi varit och ridit elefant, visst det var häftigt att sitta på ett sådant gigantiskt djur. Men så fruktansvärt va det vände sig i magen på mig när vi kom fram till safarin där alla elefanter var. Alla stod vid var sin pelare och satt fast i en kedja runt foten, kedjan var inte mer än en meter. Dom kunde inte röra sig alls. När vi väl satt oss på vår elefant så sätter sig "ledaren" på elefantens huvud och han hade en stav med sig, det var en lång käpp och längst ut var det en väldigt vass pigg. Mådde illa när jag såg den och förstod att det var för att elefanten skulle lyda. Elefanten bakom oss som en mamma o en flicka skulle åka på såg man öppna sår i huden. Väl under turen så stannade elefanten för att äta lite färskt gräs men ägaren började redan då att slå på elefanten för att den skulle fortsätta. Efter ett tag så ville inte elefanten försätta framåt och han skog den och stoppade den där jävla piggen i örat på elefanten och det bara flög ur mig ett nej! Skötaren väde sig snabbt om och försökte visa på mitt ben att det inte gör ont, ilskan verkligen växte inom mig och jag ville bara av. Resten av turen såg likadan ut. När vi klivit av och satt oss i jeepen påväg hem var det mest bara tystnad. Jag har betalat för att en elefant ska få lida.. Men jag kommer aldrig någonsin uppmana någon till att göra detta och det kommer aldrig att hända igen. Just nu har jag bara stora skuldkänslor. Hoppas jag har nått ut till någon så den inte vill göra samma misstag som oss. Elefanterna var otroligt mäktiga och vackra djur. Vi måste vara rädda om dem ❤️ 



Kommentarer

  • Mammi säger:

    Usch vilken upplevelse! Inte kul! Glömm nu detta å gå vidare.😘vi älskar dig, å Lill smingen saknar matte 🐶💕💕💕

    2015-09-27 | 18:21:54
  • Moster säger:

    Förstår att det känns jobbigt och att du är ledsen. Men jag håller med Mammi, försök att inte tänka så mycket på det. Fint skrivet om dessa fantastiska och gigantiska djur! <3
    Kram i massor! <3 <3
    /Moster

    2015-09-28 | 13:22:56

Kommentera inlägget här: